marți, 13 ianuarie 2009

Manele vs....mine

Parca s-a mai calmat fenomenul de adversitate la adresa "melomanilor" care au inclinatii catre "genul muzical" denumit manea.
Eu am o chestie, dar nu cred ca pot sa o exprim prea coerent. Incerc.
Intr-o vreme, poate mai exista si acu desi parca nu la asa un nivel, se crease o imparteala, o etichetare, o clasificare dupa genuri muzicale. Dar nu asta e problema, fiecare e indreptatit sa fie mai pasionat de un gen decat de altul. Ok. Chestia care ma deranja pe mine era razboiul, si cand zic razboiul ma gandesc la un sens foarte apropiat de cel pur al acestui cuvant, intre reprezentantii acestor genuri. Ceva in genu "Du-te ba deaici, nu vorbesc cu tine, ca esti manelist si in consecinta, asculti manele si in consecinta esti incult." Toata tavatura asta mie nu mi-a placut pentru ca pui eticheta unui om pe baza unei chestii total generale. Vreau sa va spun, si cu asta inchei, ca am cunoscut oameni de foarte mare calitate din toate ariile muzicale.
Totusi, sa nu credeti ca sunt de acord cu incultura promovata de manele. Multi si prosti. Dar asta e singura lor problema, sunt mai multi decat restul si ies in evidenta mai usor. Totul tine de educatia primita, parerea mea.

Si ca tot am vorbit de chestia asta cu manelele, mi-am adus aminte ca prin liceu, intr-o ora de religie parca, am compus o manea. Adica versurile unei manele. Si am fost foarte mandru pentru ca am reusit sa integrez in aceste versuri de toate: greseli gramaticale, bani, femei, masini, Dumnezeu etc. Va las sa bateti din palme si sa numarati euroii pe aceasta capodopera, intitulata "Vreau sa am valoare" in interpretarea trupei imaginare, "Banditii" si las ritmul de saxofon la imaginatia dvs.

Banditii-Vreau sa am valoare

Ma gandesc noapte de noapte
La masini si la palate
La fetite si la bani
Si cum sa scap de dusmani

R:
Vreau sa am valoare
Sa merg la plimbare
Cu mertzanu si fetitza
Ca sa caste toti guritza

Seara ma duc la bairam
Ca sunt jmecher si Golan
Se aduna toti bashtanii
Si arunca-n sus cu banii

Fetele toate ma vrea
De la mine bani sa ia
Asa fete nu doresc
Eu vreau ca sa le iubesc

Ma amenintza dusmanu
Ca vrea sa-mi ia si banu
Are grija Dumnezeu
Ca iubeste banu meu

Viata-mi place s-o traiesc
Pe fete sa-nebunesc
Sa ascult cum ele-mi spun
Ca banditu-i cel mai bun

4 comentarii:

  1. dori...nici io n-am nimik cu manelistii....dar manelistul fumat e cel mai prost animal de pe fata pamantului...aici tre sa imi dai dreptate...

    RăspundețiȘtergere
  2. originalul e la mine....;)

    RăspundețiȘtergere
  3. F@r@oane, $@-ti ec$plic io cum $t@ tre@b@. D@c@ vrei $@ @i v@lo@re nu m@ lo@ pe mine cu $@xofo@ne $@u m@i $tiu io ce. C@ vin cu b@jetii mei cu @cordeo@ne $i t@mb@le, @i@ @re v@lo@re. Pa-tang, ca-tang... Intzelegi tu, B@nd1tule.

    RăspundețiȘtergere
  4. Stiam ca nu dai bine cu sfecla, dar nu credeam ca esti asa intr-o stare critica... :)))))))))))))))))))))))))))))))))

    RăspundețiȘtergere